Graviditets dagbog del 7: Byd velkommen til....

Den sunde grønne smoothie med masser af sødme

Den sunde grønne smoothie med masser af sødme

Så du mon mit tidligere opslag på instagram forleden? Her skriver jeg om en artikel der havde fokus på sundhed. Denne sundhed gik dog hen og blev et press, hvilket var en stressende faktor. Så gik det op for mig, at jeg havde brug for at sige, at jeg på ingen måde vil presse dig til at være “sund”, men også fortælle, at jeg altså også spiser lakrids og flødeboller (ja det er så min last 😉 )

Sundhed behøver ikke være fyldt med regler og grønne smoothies hele tiden 🙂 Jeg har levet enormt stramt med en masse regler inde i mit hovede, som ikke gavnede mig. Huden blev kun værre, fordi jeg ganske enkelt stressede over at være evig “sund”. I dag gør jeg meget ud af, at lytte til kroppen og gøre det jeg har lyst til. Jeg har en 80/20 sats, hvor 80 % af tiden forsøger jeg at fylde kroppen med opbyggende mad der giver mig energi og de sidste 20 % er til sjov, spas og god mad (hvad end det så er for dig).

Det er jo ingen hemmelighed at maden vi spiser vil påvirke vores energi, humør, velvære, fordøjelse, hormonbalancen og meget mere, men bliver det en striks kur eller livsstil vil kroppen blive stresset. Stress er på ingen måde lig med sundhed.

Når det så er sagt, så vil jeg alligevel give dig en opskrift på en lækker grøn smoothie med masser af sødme. Jeg er nemlig i gang med at udvikle en snasket brownie til jer, men det kræver jo jeg smager på den – af flere omgange 😉 80/20 husk det 🙂

Opskrift til et stort glas på “den grønne smoothie”:

4 buketter broccoli (jeg skifter mellem frisk og frossen)
En stor håndfuld feldsalat *
En stor håndfuld babyspinat *
En appelsin
Evt. lidt ingefær
En tsk. kokosolie
En halv avokado
1-2 dl. god øko æblemost (Eller en lille banan plus vand)
Evt. en tsk spirulina (ikke til de gravide og ammende)

*Jeg køber frisk babyspinat og feldsalat, skyller det og kommer det i en frysepose, hvorefter jeg fryser det ned. Læg det ikke for tæt i posen, da du så bare for en stor klump, men ha lidt luft i posen, så det ikke ligger så tæt. Det er en NEM måde at øge det grønne i dine smoothies og du kan gemme den grønne farve med ægte blåbær, hvis den ikke skal se for sund ud 😉

Det kan sagtens være sjovt, at være “sund” og det behøver ikke indebære en masse strikse regler. Pas godt på dig selv ?

Kærligst Tina

Den sunde grønne smoothie med masser af sødme

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Graviditets dagbog del 7: Byd velkommen til....