2 I Madopskrift/ Reklamelinks/ Sundhed

Overnight oats – morgenmad til farten (laves aftenen inden)

Nem morgenmad: overnight oats med chiafrø

/Indlægget indeholder reklamelinks, hvilket betyder at jeg får en lille kommision, hvis du køber det online gennem disse links. Tak fordi du læser med og støtter mit arbejde!/ 

Morgenmad er måske mit favorit måltid, hvor jeg rigtig længe har lavet smoothies hver eneste morgen. Det har ændret sig til varm grød, men nu også som overnight oats med chiafrø. En kold grød som laves aften forinden og derfor er hurtig og nem til den travle morgen. Så nu er der ingen undskyldning for ikke at spise morgenmad, hvis du ikke er så god til det. 😉 Overnight oats kan varieres med utallige smage og toppings, så det er bare med at forsøge sig frem. Dette er vel en basis opskrift og så er det bare med at prøve sig frem.

En lille portion overnights oats med chiafrø:

1 dl. finvaslede glutenfri havregryn
1 1/2 dl. plantemælk (jeg laver en hjemmelavet mandelmælk)
2 tsk økologiske chiafrø
En knivsids salt
En knivspids vanilje pulver (ikke vanilje sukker!)
1-2 tsk. kokossukker (eller honning)
Evt. en halv banan skåret i skiver (kan også kommes på dagen, hvor du spiser den)
Evt. lidt rosiner (kan også kommes på dagen, hvor du spiser den)
Evt. en lille tsk hørfrø (specielt godt til hormonelle udfordringer)

Topping: Æble, rosiner og mandler.

Alt blandes sammen og røres godt inden det sættes på køl til næste morgen. Næste morgen topper du det med frisk frugt, nødder eller hvad du lige synes.

Nemt, lækkert og mættende med havregryn og de super sunde chiafrø.

Velbekomme!
Kærligst Tina

Nem morgenmad: overnight oats med chiafrø

Læs flere indlæg

2 Kommentarer

  • Besvar
    Britt
    13. september 2017 kl. 9:59

    Kan man bruge almindelig mælk i stedet for plantemælk? 🙂

    • Besvar
      Tina Lykkegaard
      13. september 2017 kl. 10:09

      Hej Britt, ja det kan du godt. Kh Tina

    Skriv en kommentar