Sådan kommer du snotnæse og manglende energi til livs..

Ingefær- og gurkemeje shot. Forkølelsen skal ikke nærme mig og heller ingen hudproblemer TAK!

img_4541-2

Vi fortsætter i samme tema som i går. Jeg ønsker nemlig ingen forkølelse eller anden irritation i kroppen, så jeg tænkte at det var tid til at lave dette ingefær-gurkemeje-afkog. Ingefær og gurkemeje er en lille rod og for, at få de gode stoffer ud af dem er det rigtig godt, at små-koge dem. I skallen på citron sidder nogle super stoffer, men C-vitaminerne fra citronen holder ikke til kogning.

Jeg bruger følgende:

100-150 gr. ingefær

50-80 gr. gurkemeje

1 stor økologisk citron med skal

Lidt frisk kværnet peber

En liter vand

Skær alle ting ud som vist på billedet og små-kog det hele i 20 min. Ha’ låg på din gryde, så de gode stoffer ikke fordamper. Derefter kan du sig ingefær, gurkemeje og citron fra så får du en let væske. Du kan også med fordel blende det hele, når det har kølet af, så får du en seriøs cocktail af hamrende super sunde stoffer. Den er stærk, så tag blot en lille shot og få gerne noget fedtstof ved siden af, da du på den måde bedst kan optage gurkemejen. Rigtig gerne fiskeolie eller den flydende fiskeolie.

Drikken er ikke kun til dig der ønsker at forebygge forkølelse, men bestemt også til dig der har hudproblemer. Gurkemeje har nemlig nogle ret gode egenskaber. Gurkemeje er med til at dæmpe inflammation og rødmen i huden eller led. Jeg har en kunde som har problemer med stive led og hun har stor glæde af denne drik. Gurkemeje farver ALT gult, så pas på skærebræt og de sarte bordplader når du gør det klar, ja også dine fingrer! 🙂

Drikken er også god til dig med fordøjelses besvær, da ingefær provokere tarmen til at holde sig i gang, så det er bare med at komme i gang med dette afkog.

Kh Tina

/Indlægget indeholder affiliate links/

   

3 kommentarer

  • Louise

    Hej Tina, hvor lang tid kan det holde?
    Vh Louise

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tina Lykkegaard

      Hej Louise. Vi drikker den i løbet af 10-14 dage, hvilket den godt kan holde til. Kh Tina

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • HS

    Er ikke helt sikker på at jeg er med på det med at c-vitaminerne ikke kan holde til kogning, når nu der står at man skal koge det sammen med de andre ting? 🙂 Eller er det fordi man skal lade det småkoge og så sker der ikke noget? Og får man flere vitaminer ud af at koge ingefæren end at spise den frisk? Tak for god inspiration! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sådan kommer du snotnæse og manglende energi til livs..