SUPERFOODS i dine smoothies! Du fortryder det ikke..

Boost håret efter graviditet og amning

Under en graviditet har kroppen et stort arbejde foran sig. Jeg synes det er helt unik og jeg bliver ret overvældet, hver gang jeg høre en af mine nærmeste venter sig. Tænk lige hvor vild kroppen faktisk er?Under en graviditet venter der som sagt kroppen en stor belastning, da det lille foster skal skabes og udvikles. Derfor er der også flere kvinder der kan se forandringer både på hud, negle, men bestemt også håret. Jeg har flere der er kommet til mig, fordi håret ikke har samme glans som tidligere, man fælder måske mere, håret kan være tørt, håret gror ikke som før og har ikke samme robusthed som tidligere. Det egentlig helt naturligt, fordi alle de gode næringstoffer du spiser ryger direkte til lille pigen eller drengen i maven. Derfor vil jeg her lave en lille mini-guide til dig, faktisk fordi skønne @cmette (på instagram) havde et ønske om, at booste hendes hår efter to graviditer og to gange amning. Her anbefalede jeg følgende:

Denne lille “pakkeløsning” er med til at styrke håret indefra. Specielt de mange (aktive) b-vitaminer er med til at virke vækstfremmende og booster (hår)-cellerne indefra. B-vitaminer har også stor betydning for vores energi, så det er blot en skøn bonus som små-børns-mor. B-vitaminer skal helst tages som et kompleks hvor alle B-vitaminer er i, da de optages bedst sådan. Nogle B-vitaminer er endda kaldet skønhedsvitaminet pga. deres effekt på hår, hud og negle. Zink bidrager til væksten og tages blot for en periode. Zink bidrager til dannelsen af nye friske celle,r som er en god forudsætning for et stærk sundt hår. EPA-GLA+ er i denne sammenhæng givet for, at mindske tørhed både i hud og hår. Det er fedtstyre som jeg jo ELSKER, så længe det er de rigtige. Jeg ser det lidt som, hvis vores celler er tørre og dehydreret vil hud og hår også være det.Tilbage kommer energien og det skønne hår. Spis rigtig gerne en masse sesamfrø, solsikkekerner, chiafrø, græskarkerner og en masse grøntsager for at nære håret optimalt. Tak for lån af billedet til @cmette

Kærligst Tina

   

1 kommentar

  • Anne

    Kære Tina,
    Jeg ved, at dette er et gammelt indlæg. Men jeg er i tvivl om, hvad forskellen er på EPA-GLA+ og OmniKrill? Jeg har atopisk dermatitis og tager i forvejen Omnipure og kæmpenatlysolie om morgenen og magnesium og kæmpenatlysolie om aftenen.
    På forhånd tak.
    Venlig hilsen Anne

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

SUPERFOODS i dine smoothies! Du fortryder det ikke..